Skolebiblioteket

Elev som leser.

På skolebiblioteket kan elevene sitte og arbeide med prosjekter. Her kan elevene finne oppslags- og fagbøker om mange emner. Det er dessuten stor interesse for å låne med bøker hjem. Elevene får låne en bok om gangen og får beholde boken i 4 uker.

Prinsdal skoles bibliotek er tilknyttet MicroMarc-systemet,  en database som inneholder alle boktitlene våre, der vi kan finne opplysninger om bøkene, samt få frem lister over for eksempel ”spennende bøker", "bøker om fotball" osv. Søk etter bibliotekets bøker

Fau har bidratt til at vi har fått et flott nyoppusset bibliotek, det stod ferdig våren 2022.

Vi er også en del av Det magiske skolebiblioteket, et prosjekt i samarbeid med Stenbråten skole hvor vi jobber med å involvere biblioteket vårt i større grad i leselyst, samarbeid og engasjement i nærmiljøet og øke åpningstidene. Kom gjerne innom og se- vi er fryktelig stolte av biblioteket vårt.

Bibliotekets åpningstider

Biblioteket er åpent med bibliotekar til følgende tider:

Mandag:

08.30 - 14.00 1-4 trinn

Tirsdag:

08.30 - 14.00 5-7 trinn

Torsdag:

08.30 - 14.00  åpent

for alle elever

Her kan du søke etter bøker

Mikromarc