Skoleåret 2018/2019

Barn som løper i skolegård

VEL MØTT TIL ET NYTT SKOLEÅR! Vi gleder oss til å møte dere alle igjen, spesielt velkommen til alle dere som er nye!

Se tider for oppmøte første skoledag 20. august

Høstens foreldremøter avvikles i september

• Trinn 1 : 4. september
  • Trinn 2/3: 11. september
  • Trinn 4/5:  6. september
  • Trinn 6/7:  13.september

Alle møtene starter kl 18.00 med en felles del for trinnet der skolens ledelse deltar

Leksehjelp

Påmelding til leksehjelp trinn 5-7 sendes ut i ranselpost.

Trafikk

Vi oppfordrer alle til å gå til skolen. Dersom barn leveres pr.bil, må "drop off" sonen ved AKS benyttes. Ved parkering, benytt plassen ved Prinsdalshallen.

Byggesaken

Dette skoleåret utvides skolens lokaler med et stort og flott tilbygg. Det medfører noen praktiske endringer i året som kommer. Veien opp til skolen og store deler av skolegården er inngjerdet hele året. For å komme til skolens hovedbygg må man gå veien mot Hauketo skole, og holde til høyre inn i vår skolegård. Det jobbes fra morgen til kveld på tomten, og byggeleder har tett dialog og samarbeid med skolen.

Sikkerhet er veldig viktig i denne prosessen. Det er etablert en flott gangvei i skogen for enklere adkomst mellom byggene. Skolen har utarbeidet og testet nye evakueringsrutinger som gjelder i byggeperioden. Gjennom hele byggeprosjektet vil vi oppdatere dere jevnlig via hjemmesiden vår.

Annen nyttig informasjon:

• Informasjon om rett til særskilt språkopplæring. Les her.
  • Ordensreglement for Osloskolen. Les her
  • Retten til et trygt og godt skolemiljø. Les her
  • Ferie –og fridager. Les her
  • Permisjons –og fraværsreglementet. Les her
  • Veileder for hjem-skole samarbeid. Les her
  • Erstatninger. Les her

Lykke til med skolestart!
Vennlig hilsen, Kjersti Vågmo, rektor