Uteskole for 7. trinn!

Prinsdal
27. mai, 2020

To kohorter fra 7. trinn gikk på tur til Hvervenbukta. Der lærte elevene om livet i fjæra. Her utforsket vi vannet og stranden på jakt etter liv. Elevene fant krabber, skjell og tang. Senere fikk elevene i oppgave å ta bilder av det de fant og identifisere dette. Hjemme skal elevene lage en objektsamling der de har med bilder av det de fant med litt fakta om det de fant.

Det var en flott dag ute. Været var med oss og vi koste oss skikkelig!

13. mai, 2020

To kohorter fra 7. trinn gikk på tur langs Ljanselva til Ole-Bjørns plass. Der lærte elevene om Ljanselva, om mannen som bodde på Ole-Bjørns plass og om ulike løvtrær i Norge. Elevene fikk i oppgave å ta bilder av forskjellige løvtrær og deretter identifisere trærne. Hjemme skal elevene lage en objektsamling der de har med bilder av bladene til trærne med litt fakta om hvert treslag.

Elevene hadde en fin dag ute og det ble tid til både oppgaver og leker. Elevene viste stor konkurranseglede i stafett og de lekte i skogen og på den fine solfylte plassen vi var på.